Projectoverzicht
Bij een woningverbetering komt er veel op je af. Dan wil je graag precies weten wanneer alle belangrijke momenten plaatsvinden. Wanneer kun je het voorgestelde plan verwachten? Wanneer kun jij daarover beslissen, en bij wie kun je terecht voor vragen? Om die reden hebben we hieronder alle stappen en momenten voor je op een rij gezet. Vanaf het moment dat je op de hoogte bent gebracht van de voorgenomen plannen, tot het moment dat je comfortabel en energiezuinig kunt wonen in jouw vernieuwde woning.
Klik hier voor een actueel overzicht van welke stap de volgende is!
Stap 1. De woningen in Hoog Zandveld in aanmerking voor woningverbetering
Je hebt een brief ontvangen waarin de woningeigenaar meldt dat jouw woning in aanmerking komt voor woningverbetering. a.s.r. heeft BAM Woningbouw geselecteerd om plannen te maken om jouw woning comfortabeler te maken en jouw gasrekening te verlagen.
Stap 2. BAM Woningbouw start het onderzoek
Nadat de eigenaar van jouw woning je op de hoogte heeft gebracht van de voorgenomen plannen om de woningen in jouw wijk te verbeteren, starten wij met ons onderzoek naar de verbetering van jouw woning. Daarvoor bezoeken we een aantal woningen, maar we nemen jouw woonervaringen ook mee. Die kun je aan ons doorgeven door de vragenlijst in te vullen en naar ons terug te sturen.
Stap 3. Inspraak
We vormen een comité van bewoners en vragen hun mee te denken over het plan om de woningen in jouw wijk te verbeteren. Deze bewoners zijn ook een aanspreekpunt voor de andere buurtbewoners.
Ga naar de pagina Contact en kijk bij contactpersonen om te lezen wie van jouw buurtbewoners in het bewonerscomité zitten.
Stap 4. Laat je informeren over de plannen om jouw woning comfortabeler en energiezuiniger te maken
We maken een plan van aanpak voor de verbetering van jouw woning. Het doel van het plan is simpel: meer wooncomfort en lagere energielasten. In het plan van aanpak zie je wat er precies gaat gebeuren, wat de kosten zijn en wat het oplevert.
Je krijgt alle tijd om het plan goed door te lezen. We nodigen je daarna uit voor een informatiebijeenkomst, waar we samen met onze partners klaarstaan om al je vragen over het plan te beantwoorden.
Stap 5. Een persoonlijk gesprek bij jou thuis
Geen enkele woning is gelijk, daarom maken we bij de informatiebijeenkomst een afspraak bij jou thuis. We kijken dan wat er eventueel nog nodig is in jouw woning, aanvullend op de plannen die we voor alle woningen hebben gemaakt. Deze 'warme opname' is een belangrijke stap in de voorbereiding op de verbetering van jouw woning.
Als je dat wilt, geven we een toelichting op de komende stappen in het proces en we beantwoorden al je andere vragen.
Stap 6. Stem jij in met de verbetering van jouw woning?
Lever jouw instemmingsformulier in
De woningverbetering in jouw buurt gaat door wanneer 70% van de bewoners instemt met de plannen. Stem je samen met jouw buurtgenoten voor de woningverbetering? Of twijfel je nog over je stem? Deel je overwegingen met ons en als je nog vragen hebt, horen we het graag. Van de eigenaar ontvang je een instemmingsformulier waarop je jouw keuze aangeeft.
Stap 7. Samen bereiden we ons goed voor
Als 70% van jouw buurtbewoners heeft ingestemd met het plan voor de verbetering van de woningen in jouw buurt, gaan we starten met de voorbereiding op de werkzaamheden. En daar betrekken we jou natuurlijk ook bij. Op deze website geven we je informatie en tips waarmee je jezelf zo goed mogelijk kunt voorbereiden op de werkzaamheden.
Om de goede hoeveelheid materialen te bestellen, komen onze samenwerkingspartners op afspraak bij jou langs. Denk bijvoorbeeld aan het inmeten van kozijnen voor de nieuwe ramen.
Planningsgesprek
Circa twee weken voor de start van de werkzaamheden maken we een afspraak bij jou thuis. Tijdens het planningsgesprek bespreken we jouw persoonlijke planning met je. Op deze planning zie je precies wanneer we starten met jouw woning en wanneer we in welke ruimte aan de slag gaan. Tevens bespreken we tijdens ons bezoek hoe je jouw woning gereed kunt maken voor de werkzaamheden.
Stap 8. Benieuwd naar het resultaat van de werkzaamheden?
Om onszelf zo goed mogelijk voor te bereiden op de start van de werkzaamheden, maken we een proefwoning. Op die manier kunnen we eventuele moeilijkheden op tijd signaleren zodat deze geen vertraging opleveren tijdens de uitvoering.
Bijkomend voordeel is dat je de proefwoning kunt komen bezichtigen wanneer we klaar zijn. Op die manier kun je al een beeld krijgen bij het resultaat van de werzaamheden. Wanneer het zo ver is, sturen we je een uitnodiging om de proefwoning te komen bezichtigen.
Stap 9. BAM en partners starten met de verbetering van jouw woning
Op de afgesproken dag en tijdstip starten we met de werkzaamheden om jouw woning comfortabeler en energiezuiniger te maken. Tijdens onze werkzaamheden kun je in jouw woning blijven wonen.
We gaan zorgvuldig om met je persoonlijke bezittingen en laten je woning elke dag netjes achter. Wanneer de werkzaamheden zijn afgerond, leveren we de woning persoonlijk aan jou op.
Stap 10. De werkzaamheden zijn in volle gang
BAM is volop bezig met het verbeteren van de woningen in jouw wijk. Is jouw woning nog niet verbeterd? Ongeveer twee weken voordat we aan jouw woning gaan werken, komen we persoonlijk langs voor het planningsgesprek. Daarin leggen we precies uit wanneer we starten met het werk aan jouw woning en hoe je jezelf het beste kunt voorbereiden.
Stap 11. De oplevering van jouw vernieuwde woning
Het lange wachten is voorbij! De werkzaamheden zijn afgerond en je kunt gaan genieten van je vernieuwde woning. Bij de oplevering komen we bij je langs om je alles uit te leggen over de vernieuwingen in je woning.
Bij de oplevering ontvang je een vragenlijst met een aantal vragen over de manier waarop je onze werkzaamheden hebt ervaren. We hopen dat je de tijd neemt deze voor ons in te vullen. Met jouw input kunnen we onze manier van werken weer verder verbeteren.
Stap 12. Hoe bevalt jouw verbeterde woning?
Hebben we bij de oplevering iets over het hoofd gezien? Of kwamen er na een aantal weken nog opleverpunten aan het licht? We plannen een aantal maanden na oplevering een dag in, waarop wij samen met onze partners in de wijk zijn om eventuele problemen en onvolkomenheden op te lossen.
Je ontvangt daarvoor een uitnodiging, waarin we uitleggen hoe je jezelf kunt aanmelden en op welke manier je jouw vragen alvast aan ons kan stellen.