Nieuw planning blok
Wat is de volgende stap in het proces van het verbeteren van de woningen aan de Bonifaciuslaan? Hieronder staat de tijdlijn van het project, altijd actueel bijgewerkt met de laatste berichten en eventuele wijzigingen. Wij zorgen ervoor dat deze planning altijd up-to-date is, zodat alle bewoners op de hoogte blijven van belangrijke data.We hebben nog niet voor elke stap een concrete data. In de loop van het project worden ook deze data concreet gemaakt. Voor vragen: neem contact op met Pascal Holleman.
Toon eerdere stappen
2015
Stap 1. De woningen aan de Bonifaciuslaan komen in aanmerking voor woningverbetering
Jouw stappenplan
De eigenaar van de huurwoningen aan de Bonifaciuslaan - a.s.r. - heeft alle bewoners een brief gestuurd waarin ze melden dat de woningen in aanmerking komen voor woningverbetering. a.s.r. heeft BAM Woningbouw geselecteerd om plannen te maken om de woningen comfortabeler en energiezuiniger te maken.
2016
Stap 2. BAM Woningbouw start het onderzoek
Jouw stappenplan
Nadat a.s.r. alle bewoners op de hoogte heeft gebracht van de voorgenomen plannen om de woningen aan de Bonifaciuslaan te verbeteren, starten wij met ons onderzoek. Daarvoor bezoeken we een aantal woningen, maar we nemen de woonervaringen van bewoners van de Bonifaciuslaan ook mee. Die konden bewoners aan ons doorgeven door de vragenlijst in te vullen en naar ons terug te sturen.
Stap 3. Inspraak
Jouw stappenplan
In samenwerking met de huurdersvereniging "Bonifacius" vormen we een comité van bewoners dat bestaat uit vier leden van de huurdersvereniging en een vertegenwoordiger van ieder gebouw. We vragen het bewonerscomité om mee te denken over onze plannen voor het verbeteren van de woningen aan de Bonifaciuslaan.
Stap 4. Inventarisatie collectief of individueel verwarmingssysteem
Jouw stappenplan
Op donderdag 7 juli heeft er een bijeenkomst plaatsgevonden waarbij alle bewoners hun voorkeur mochten uitspreken voor een collectief of een individueel verwarmingssysteem. Voorafgaand aan de stemming hebben BAM Woningbouw en de Woonbond de voor en tegens van de systemen toegelicht.
Stap 5. Ontdek hoe we de woningen aan de Bonifaciuslaan comfortabeler en energiezuiniger willen maken
Jouw stappenplan
BAM Woningbouw heeft een plan van aanpak gemaakt voor de verbetering van de woningen aan de Bonifaciuslaan. We leggen onze plannen op een heldere en overzichtelijke manier uit in een brochure. Aanvullend zijn bewoners van harte welkom op een serie van informatiebijeenkomsten. Daar geven we persoonlijk antwoord op alle vragen. Daarnaast ontvangen bewoners tijdens de informatiebijeenkomst ook het officiële voorstel voor de huurverhoging, samen met het instemmingsformulier.
In de uitnodigingsbrief staat de datum van de inloopbijeenkomst waarvoor u bent uitgenodigd genoemd. Bent u niet de gelegenheid om de bijeenkomst bij te wonen? Neem dan contact op met Pascal Holleman.
In de uitnodigingsbrief staat de datum van de inloopbijeenkomst waarvoor u bent uitgenodigd genoemd. Bent u niet de gelegenheid om de bijeenkomst bij te wonen? Neem dan contact op met Pascal Holleman.
Stap 6. Een persoonlijk gesprek
Jouw stappenplan
Geen enkele woning is gelijk, daarom maken we bij de informatiebijeenkomst een afspraak bij de bewoners thuis. Die afspraak is erop gericht om alle individuele woningen goed te bekijken en te noteren wat er nodig is om de geplande werkzaamheden zo snel en soepel mogelijk uit te voeren. Deze afspraak - wij noemen het een 'warme opname' - is een belangrijke stap in de voorbereiding op de woningverbetering.
Deze afspraak wordt uitgevoerd door de werkvoorbereider en de projectleider van BAM Woningbouw. Als er nog vragen zijn naar aanleiding van de plannen of de informatiebijeenkomst, beantwoorden zij die graag tijdens het gesprek.
Deze afspraak wordt uitgevoerd door de werkvoorbereider en de projectleider van BAM Woningbouw. Als er nog vragen zijn naar aanleiding van de plannen of de informatiebijeenkomst, beantwoorden zij die graag tijdens het gesprek.
Stap 7. Instemmen met woningverbetering
Jouw stappenplan
Lever het instemmingsformulier in
Tijdens de informatiebijeenkomst ontvangen alle bewoners een formulier waarmee men kan aangeven of men akkoord gaat met de woningverbetering.
Graag ontvangen we het instemmingsformulier ondertekend retour voor 20 oktober 2016. U kunt het formulier meegeven aan een van de medewerkers van BAM woningbouw tijdens de persoonlijke woningopname of het formulier in de speciaal opgehangen brievenbus doen. Deze is opgehangen in de hal van uw eigen complex tegenover de postkasten.
70% bewonersinstemming
Zodra 70% van de bewoners heeft ingestemd met de woningverbetering gaan de werkzaamheden in alle woningen door. Natuurlijk brengen we alle bewoners zo snel mogelijk op de hoogte en gaan we samen werken aan een goede voorbereiding en uitvoering van de werkzaamheden.
Tijdens de informatiebijeenkomst ontvangen alle bewoners een formulier waarmee men kan aangeven of men akkoord gaat met de woningverbetering.
Graag ontvangen we het instemmingsformulier ondertekend retour voor 20 oktober 2016. U kunt het formulier meegeven aan een van de medewerkers van BAM woningbouw tijdens de persoonlijke woningopname of het formulier in de speciaal opgehangen brievenbus doen. Deze is opgehangen in de hal van uw eigen complex tegenover de postkasten.
70% bewonersinstemming
Zodra 70% van de bewoners heeft ingestemd met de woningverbetering gaan de werkzaamheden in alle woningen door. Natuurlijk brengen we alle bewoners zo snel mogelijk op de hoogte en gaan we samen werken aan een goede voorbereiding en uitvoering van de werkzaamheden.
Stap 8. Samen bereiden we ons goed voor
Jouw stappenplan
Als 70% van de bewoners van de Bonifaciuslaan heeft ingestemd met het plan voor woningverbetering, gaan we starten met de voorbereiding op de werkzaamheden. En daar betrekken we u als bewoner natuurlijk ook bij. Op de persoonlijke omgeving website geven we informatie en tips waarmee bewoners zichzelf zo goed mogelijk kunnen voorbereiden op de werkzaamheden.
Om de goede hoeveelheid materialen te bestellen, komen onze samenwerkingspartners op afspraak bij bewoners langs. Denk daarbij bijvoorbeeld aan het inmeten van kozijnen voor de nieuwe ramen.
Planningsgesprek
Circa twee weken voor de start van de werkzaamheden maken we een afspraak bij bewoners thuis voor het planningsgesprek. Het doel van dat gesprek is dat iedere bewoner een helder beeld krijgt van zijn of haar persoonlijke planning: wanneer we starten we met de werkzaamheden, in welke ruimtes we moeten zijn en wanneer we de woning weer opleveren. Tevens bespreken we tijdens ons bezoek hoe u uw woning gereed kunt maken voor de werkzaamheden.
2017
Stap 9. BAM en partners starten met de verbetering van de woningen
Jouw stappenplan
Op de afgesproken dag en tijdstip starten we met de werkzaamheden om de woningen aan de Bonifaciuslaan comfortabeler en energiezuiniger te maken. Tijdens onze werkzaamheden kunnen alle bewoners gewoon in hun woning blijven wonen.
We gaan zorgvuldig om met persoonlijke bezittingen en laten uw woning elke dag netjes achter. Wanneer de werkzaamheden zijn afgerond, leveren we de woning persoonlijk op.
We gaan zorgvuldig om met persoonlijke bezittingen en laten uw woning elke dag netjes achter. Wanneer de werkzaamheden zijn afgerond, leveren we de woning persoonlijk op.
Stap 10. De werkzaamheden zijn in volle gang
Jouw stappenplan
BAM Woningbouw is volop bezig met het verbeteren van de woningen aan de Bonifaciuslaan. In deze periode worden de eerste woningen alweer opgeleverd!
Stap 11. De oplevering van de vernieuwde woningen
Jouw stappenplan
Het lange wachten is voorbij! De werkzaamheden zijn afgerond en alle bewoners kunnen gaan genieten van hun vernieuwde woning. Bij de oplevering komen we persoonlijk langs om alles uit te leggen over de vernieuwingen in de woning.
We zijn benieuwd naar uw ervaring
Bij de oplevering ontvangt u een vragenlijst met een paar vragen over de manier waarop u onze werkzaamheden hebt ervaren. We hopen dat u de tijd neemt deze voor ons in te vullen. Met uw input kunnen we onze manier van werken weer verder verbeteren.
We zijn benieuwd naar uw ervaring
Bij de oplevering ontvangt u een vragenlijst met een paar vragen over de manier waarop u onze werkzaamheden hebt ervaren. We hopen dat u de tijd neemt deze voor ons in te vullen. Met uw input kunnen we onze manier van werken weer verder verbeteren.
2018
2019
Toekomst