Veelgestelde vragen
-
Waarom deze woningverbetering?
De eigenaar van de woningen wil de woningen qua uitstraling, onderhoud en wooncomfort up-to-date en toekomstbestendig maken. -
Wat houdt woningverbetering voor mijn woning in?
Het doel van woningverbetering is het verhogen van jouw wooncomfort. Dit bereiken we door de 'buitenschil' van de woning aan te pakken: dak, gevels bergingen. We zorgen voor goede isolatiematerialen en een fraaie afwerking.
De werkzaamheden die we in je woning uitvoeren, plannen we in een aangesloten periode van zo min mogelijk werkdagen. Denk hierbij aan het vervangen van de ruiten en het plaatsen van de installatie voor de mechanische ventilatie. -
Kan ik in mijn woning blijven wonen?
Ja. Tijdens de de werkzaamheden kun je gewoon in je woning blijven wonen. We kunnen niet voorkomen dat je op een aantal momenten overlast ervaart. Overlast in de vorm van geluid, stof of minder parkeerruimte. Je hebt ook minder privacy omdat er mensen in, aan of om je woning werken. We proberen overlast te beperken. We zorgen ervoor dat we zo netjes mogelijk werken zo snel mogelijk klaar zijn in jouw woning. -
Houden jullie rekening met huisdieren?
Tijdens de werkzaamheden zal regelmatig je deur openstaan omdat onze collega’s in en uit moeten kunnen lopen. Ook zullen we werkzaamheden uitvoeren die extra geluid met zich meebrengen, zoals boren en zagen. We beseffen ons dat dit voor eventuele huisdieren de nodige overlast kan geven. Daarom adviseren we je om op tijd maatregelen te nemen voor je huisdier. Als jouw huisdieren thuis blijven, komen we graag samen tot een goede oplossing. -
Hoe bereid ik me voor op de werkzaamheden?
We vertellen je graag hoe je een bijdrage kunt leveren aan een goed en vlot verloop van de werkzaamheden aan jouw woning. Klik hier voor een uitgebreide toelichting. -
Hoelang duren de werkzaamheden aan mijn woning?
Gemiddeld duren de werkzaamheden aan en om de woning 15 werkdagen. Soms maken weersomstandigheden het lastig om de buitenwerkzaamheden voort te zetten. Als de afgegeven planning wordt aangepast, informeren we je.
De werkzaamheden waarbij we in jouw woning zijn, plannen we zoveel mogelijk in een aangesloten periode van maximaal 15 werkdagen. Je ontvangt een dagplanning waarop staat wanneer we in welke ruimte werken. Zo weet je wanneer welk glas wordt vervangen of op welke dag wij de mechanische ventilatie aanbrengen. -
Wat is HR++ glas?
De stap van dubbel glas naar HR++ glas is bijna even groot als (destijds) van enkel naar dubbel glas. Dat komt omdat aan de binnenzijde van HR++glas een onzichtbare coating (laagje) zit dat de isolatie nog meer verbetert. In de spouw tussen de glasplaten van HR++ glas zit bovendien een edelgas in plaats van de droge lucht bij regulier dubbel glas. -
Wat is een warme opname?
Een persoonlijke afspraak bij jou thuis waarin we kijken naar de technische staat van jouw woning. Geen enkele woning is gelijk, daarom bezoeken we alle bewoners. Er wordt gekeken op welke punten jouw woning afwijkt en waar je woning extra aandacht behoeft. We geven bovendien een toelichting op het hele proces. Uiteraard kun je al jouw vragen stellen. -
Wat gebeurt er als er schade aan mijn eigendommen ontstaat tijdens de woningverbetering?
Vanzelfsprekend doen wij ons uiterste best om schade te voorkomen. Is er toch schade aan je woning ontstaan door de uitvoering van onze werkzaamheden? Meld de schade binnen 24 uur bij de uitvoerder. Samen met de uitvoerder vul je een schadeformulier in bekijken we hoe de schade het beste verholpen kan worden.